neljapäev, 2. juuni 2016

Kuidas kontoris saaks veel parem olla?

Ma loodan, et enamik kontoriinimesi ikka naudib oma tööd ja keskkonda. Mina küll kontoris ei tööta, aga hea meelega jagan, mis naised räägivad. Silma-kõrva on puutunud väikseid toredaid asju, mida inimesed on oma kontorielu rikastamiseks teinud.

Üks kena inimene pakub kaks korda päevas kontorirahvale värsket smuutit. Teeb ise maal õunamahla ja korjab marju, sügavkülmutab need, korjab rohelisel ajal nõgest ja võilillelehti (keegi toob oma aiast ehk ka piparmünti või basiilikut), raagus ajal tuleb läbi ajada poe valikuga. Hommikul annavad soovijad oma smuutihuvist teada ning kell üks ja kell kolm võivad smuutiga maiustama minna.
Smuuti on vähemalt soojemal ajal minu meelest täitsa asjalik toidukord, eriti kui sinna nt kama (ja kreeka pähkleid) või chia seemneid lisada. Vähese füüsilise tööga naisterahvale piisab banaanikaloritest tükiks ajaks.

Ühes teises kontoris on töötajatel võimalus tooli asemel istuda suure võimlemispalli peal. Nii tore lahendus, aga eeldab muidugi sobivat riietust. Mina ei talu pikalt tooli peal istumist kuigi hästi ja palli peal istudes liigud ka siis, kui pealtnäha ainult istud, tasakaalu hoidmiseks peavad selgroo ümber olevad lihased pidevalt tööd tegema ja see hoiab meele ka virge. Selles kontoris on veel muidki lihtsaid spordivahendeid oma keha liigutamiseks. Kümme minutit tunnis on ju väga tervislik midagi muud teha.

Mõnel pool peetakse koosolekuid jalutades. Minu meelest ka hea odav lahendus. Söömise ajal koosoleku pidamine tundub mulle täiesti vale, mina soovin söömise ajal keskenduda ainult söömisele. Väidetavalt osaleb kõhunääre ka mõttetegevuses, aga kui see nii ka pole, siis püüdes samal ajal mõelda ja süüa ei saa kumbki tähtis töö hästi tehtud. Kõndimise ajal just vastupidi tulevad kõige paremad mõtted. Mulle ei meeldi oma tähelepanu jagada isegi mitte Powerpointi esitluse ja kõneleja vahel, vaid eelistan kuulata inimest, kellel on endal selge, mida ta räägib ja siis pole abivahendeid enam vajagi (keerulised müügikoosolekud pole muidugi ka minu teema).

Üks kontor, kus omanikud veetsid tööl pikki päevi, jättis pigem mulje, et tegu on kellegi koduga, nt olid seal hästi koduse moega kardinad. Aga lõdvaks lasta seal end küll ei tohtinud, tööd pidi ikka kõvasti tegema.
Nutikuse Kool soovitab töö ajal magada. Ma ei tea, kas üheski kontoris on lubatud töö ajal tegelikult ka magada, aga minu produktiivsusele mõjub see hästi. Ma olen pingelise mõttetöö aegadel alati tahtnud päeval uinakuid teha, vahel kohe mitu (siis saab öösel vähem magada ja selge peaga ärkveloleku aega sisukalt kasutada). Lähen küsimusega magama ja ärkan vastusega või lihtsalt valmisolekuga jätkata ja see jätkamine sujub stressivabalt. Lahendused sünnivad pigem lõõgastusest kui pingutusest.
 
Minu meelest on head kõik lahendused, mis annavad inimesele võimalust end paremini tunda. Mida veel saaks teha, et inimesed end kontoris paremini tunneksid?

Ja peagu oleksin unustanud: tänage ja tunnustage neid hoolivaid inimesi, kes teie elutingimusi parendavad ja/või tehke seda ise oma armsate kaaslaste heaks!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar