esmaspäev, 26. detsember 2022

Eesti naised ja mehed

Lugesin raamatupoes natuke Heidit Kaio "Lahutust", nt seda kohta, kus ta kirjutab, et tegi enne kodus ise pastat ja loetleb pika nimekirja oma tollaseid tublidusenäitajaid (haige lähedase hooldamine ja diagnoosiga laps ja vastutusrikas peatoimetaja töö muude hulgas). Tema lahutatu Wend on mu koolivend, mulle ta meeldis (aga no mitte selles mõttes, et meie vahel kunagi midagi olnud oleks või aimdustki selle võimalusest).

Enne seda olin vaadanud Brigitte Susanne Hundi ja "Vallalise kaunitari" võidumehe intervjuusid Youtube´ist. Mitte tervenisti, aga nt seda kohta, kus neiu ütleb, et kaks korda kuus on talle vähe. Ja siis seda kohta, kus kolm naisreporterit ründavad seda meesterahvast, et miks ainult kaks korda kuus ja kõik need teised küsimused, mis seal väga agressiivses või vähemasti nõudlikus toonis ritta laoti. Noor Terras jättis sümpaatse mulje. Ma olin natuke pahviks löödud ja imestasin, et kas kunagi enam eesti mees sellisesse saatesse läheb, kui lõpp võib olla selline (aga küll ta läheb, ikka on soovijaid).

Mõtlesin, et mul on eesti meestest kahju. Niisuguse tubliduse- ja edukoormaga naise kõrval no minul hakkab paha, tõesti. See nähtu-loetu oli ikka nii väga sellesse auku, et vaadake kõik, mida ma olen väärt ja missugune see minu vääriline kaaslane peaks olema, aga misuke ta tegelt on... mää. Nagu tolles ammuses šampoonireklaamis: ma olen seda väärt! Umbes nagu oleks too naine vähem väärt, kui ta kõrval mees neid trikke ei tee, mis need soovitud trikid siis ka poleks. Ja kuidagi mind nagu hämmastab, et need ju suhteliselt intelligentsed (edukad igal juhul) naised arvavad, et neil on õigus, muidu nad ju nii laiale auditooriumile oma elu ja kogemusi ei jagaks.

Mulle meeldib see ammu loetud mõttetera, et suhtes olemises pole oluline see, kellega sa suhtes oled, vaid see, kes sa ise selles suhtes oled. Ma nüüd mõnel ajal hoian end vist sellel teemal kirjutatud meediast eemal. Ega ma tegelikult ju pole nimetatud suhete alal asjatundja, lihtsalt sattusid mõned killud ajaliselt lähestikku mu tähelepanu alla ja juba ma reageeringi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar